Polecamy

Projektowanie pokoju hotelowego

Hotele przyjazne dla… dorosłych?

Usługi hotelowe

Jak przyciągnąć do hotelu gościa biznesowego?

Do luksusowych hoteli trafiają przede wszystkim klienci biznesowi, którzy odbywają właśnie jedną z podróży służbowych. Jeśli więc na rynku panuje duża konkurencja, a tak jest choćby w Polsce, należy liczyć się z tym, że nie przyciągnie ich jedynie wizja uzyskania kącika biurowego w hotelowym pokoju.

Oferta hotelu musi spełniać oczekiwania nawet tych gości, którzy mają duże wymagania tym bardziej, że gość biznesowy potrafi doceniać wysoki poziom oferowanych mu usług pozostawiając w hotelu nawet cztery razy więcej pieniędzy niż klient indywidualny. Hotele dziś prześcigają się między sobą w próbach pozyskania możliwie jak największej grupy klientów decydujących się na skorzystanie z ich oferty właśnie podczas podróży służbowej. Nie może być jednak inaczej, skoro w zdecydowanej większości przypadków chodzi o więcej niż tylko jedną noc.

W grę wchodzą nie tylko same noclegi, goście biznesowi potrzebują bowiem również przestrzeni, które sprawdzają się podczas wyjazdów integracyjnych, konferencji oraz kongresów. Warto więc zastanowić się nad tym, czy hotelowa oferta nie jest zbyt uboga, a następnie popracować nad tym, aby miała ona wiele aspektów zasługujących na uwagę. Turystyka biznesowa to dziś najbardziej dochodowa gałąź turystyki, przynosząca znacznie większe zyski i nadal rozwijająca się. Biznesowa turystyka w Polsce zasługuje na zainteresowanie z jednego jeszcze powodu – stanowi już 1/3 przychodów z turystyki rozumianej jako całość i można oczekiwać, że mamy do czynienia z liczb, która będzie rosła.

Klient biznesowy w hotelu

Obsługa wyjazdów służbowych powinna być profesjonalna, na tym jednak nie kończą się stawiane jej oczekiwania. Wcale nie mniejsze znaczenie wydaje się mieć to, że powinna być ona również kompleksowa. Obecnie biznesmeni najczęściej wybierają obiekty typu airport. Nie powinno to jednak zaskakiwać, trudno bowiem o atut większy niż niewielka odległość od portu lotniczego.

Nawet takie hotele nie mogą jednak ograniczać się do standardowych usług konferencyjnych. Powinny zaproponować także inne, mniej konwencjonalne rozwiązania takie, jak choćby darmowy transport z lotniska lub troska o bagaż klienta. Podobnie, jak ma to miejsce w przypadku innych obiektów, powinny też proponować klientom inne atrakcje. Jeśli ich brakuje, klient biznesowy jest skłonny skorzystać z konkurencyjnej oferty nawet, jeśli wiąże się to z koniecznością pokonania większych odległości.

Relaks po spotkaniu

Dziś w cenie są między innymi szeroko pojęte usługi SPA, dzięki czemu można zachować równowagę pomiędzy pracą oraz odpoczynkiem. Odnowa biologiczna to możliwość oderwania się od obowiązków, a tym samym wyjazd nie jest już postrzegany jako męczący. Gość biznesowy zazwyczaj rezerwuje hotel zakładając, że spędzi w nim jedną albo dwie noce. Wyposażenie dodatkowe również ma pewne znaczenie, okazuje się jednak, że nie jest wcale aż tak istotne, jak komfort wypoczynku oraz wygoda pracy.

Zobacz

W jaki sposób wybrać hotel?

W czasie wyboru hotelu należy rozważyć kilka bardzo istotnych kwestii. Stosunek ceny do...

Czy usługi dodatkowe hotelu są potrzebne?

Wszystkie usługi w hotelach można podzielić na te podstawowe, wliczone w cenę i na te...

Jak interpretować gwiazdki hotelowe?

Hotelowe gwiazdki są przyznawane po to, aby pomagać w określeniu tego, jaki poziom standardu...