Jak interpretować gwiazdki hotelowe?
Hotelowe gwiazdki są przyznawane po to, aby pomagać w określeniu tego, jaki poziom standardu jest reprezentowany przez dany ośrodek. Im więcej jest więc gwiazdek, tym wyższy jest również standard, tym samym także jakość usług oferowanych hotelowym klientom. Taka kategoryzacja niejednokrotnie pomaga w podejmowaniu decyzji, choć trudno mówić o gwarantowanej przez nią stuprocentowej pewności.
Bywa i tak, że nawet przy pięciu gwiazdkach trudno utrzymywać, że apartament jest luksusowy, a hotelowi z jedną gwiazdką daleko jest do ruiny, jaką sobie wyobrażamy dowiadując się o takim oznaczeniu. Nie mamy więc do czynienia ani z systemem uniwersalnym, ani z takim, który doczekał się ujednolicenia.
Różnice w hotelowych gwiazdkach
Różnice w liczbie gwiazdek są szczególnie widoczne, gdy podróżujemy po innych krajach. Sam pomysł na wprowadzenie takiego oznaczenia pojawił się stosunkowo dawno, bo już w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Nigdy jednak nie doczekał się zapisów w ustawodawstwie międzynarodowym. Sytuacja skomplikowała się jeszcze bardziej, gdy gwiazdki zaczęły przyznawać państwa azjatyckie i arabskie. Okazało się wtedy, że ich koncepcja dość znacząco różni się od tej, z jaką mamy do czynienia w Europie.
Kryterium może być choćby obecność w pokoju telewizji, nawet sprzedaż w hotelu alkoholu podczas, gdy standard pokoju wcale nie zajmuje jednego z czołowych miejsc. Konieczne wydaje się więc pogodzenie się z tym, że każde państwo klasyfikuje hotele w nieco inny sposób. Wynika to w dużej mierze z różnic kulturowych, choć pewną rolę odgrywają też te, które są związane z historią. Gdy mamy do czynienia z europejskim hotelem dwugwiazdkowym, możemy oczekiwać usług znajdujących się na przyzwoitym poziomie. Tymczasem ten sam hotel w państwie afrykańskim zasługuje na miano ubogiego, a i tak cześć turystów zgodziłaby się z tym, że mamy do czynienia z eufemizmem.
Jeśli zależy nam na tym, aby system gwiazdek był przejrzysty, powinniśmy poszukiwać przede wszystkim określonych sieci hotelowych. Tu na gwiazdki wpływa nie tylko standard usług, ale również położenie, a nawet rok jego budowy. Co więcej, klient jest zawsze informowany o tym, jakie kryteria powinny być brane przez niego pod uwagę.
Czym są gwiazdki w hotelach
Hotele jednogwiazdkowe w Polsce są tymi, które oferują najniższy poziom usług dodatkowych. Pokoje nadal mają jednak podstawowe wyposażenie, a więc nie tylko łózko, ale również szafę lub wnękę garderobianą, stolik, szafkę nocną, krzesło, wieszak ścienny, lustro, lampkę i działające oświetlenie górne. Łazienka nie musi jednak znajdować się w samym pokoju, ale na korytarzu, może też zdarzyć się i tak, że będzie wspólna dla kilku pokoi. W hotelach dwugwiazdkowych na uwagę zasługuje choćby to, że pokoje mają znacznie większą powierzchnię. Owszem, ich wyposażenie jest bardzo zbliżone do tego, co może nam zaproponować hotel z jedną gwiazdką, już jednak zawartość łazienki jest wyraźnie bogatsza.
Zobacz
Jak powinien wyglądać projekt wnętrza SPA?
Projektowanie wnętrz jest sztuką balance'u między estetyką a funkcjonalnością. W...
Profesjonalne pranie foteli tapicerowanych w...
Specjalistyczne czyszczenie foteli realizowane jest przez odpowiednio przeszkolonych do tego...
Jak przyciągnąć do hotelu gościa biznesowego?
Do luksusowych hoteli trafiają przede wszystkim klienci biznesowi, którzy odbywają właśnie...
Komentarze (0)