Rola czystości i higieny w hotelu
W branży hotelarskiej kwestie związane z czystością oraz higieną muszą, niejako z definicji, znajdować się zawsze na pierwszym miejscu. To właśnie dzięki temu można liczyć nie tylko na dobre samopoczucie gości, ale i na lepszy niż zazwyczaj wizerunek samego hotelu. Jeśli chcemy kształtować go zgodnie z hotelowymi potrzebami, powinniśmy mieć na uwadze to, że nie przesądza o nim wyłącznie stan hotelowych pokoi.
Nie mniej istotny jest wygląd kuchni, restauracji, holu, terenu zewnętrznego, parkingu oraz klatki schodowej. Hotelarze koncentrują się przede wszystkim na tym, jak wyglądają pokoje i zdarza im się zapominać o tym, że wcale nie mniej istotne są elewacje i okna. Te ostatnie przez długi czas potrafią być niedomyte, a to sprawia, że klienci wyciągają wnioski zdecydowanie różniące się od tych, jakich można oczekiwać.
Hotelarz nie może zapominać i o tym, że na otoczenie hotelu składa się zarówno parking, jak i ogrody z alejkami, które do nich prowadzą. Jeśli panuje tam bałagan, klient z pewnością nie doceni tego, że w samym hotelu znajduje się zewnętrzny basen. Każde miejsce powinno być tak samo nienagannie czyste, jak i pokój, a jego wygląd powinien stanowić zachętę dla potencjalnych gości.
Błędy, jakie najczęściej popełniają hotelarze
Tu warto wspomnieć o najczęściej popełnianych błędach, wśród których na pierwszy plan wysuwa się brak świadomości tego, jak ważne jest pierwsze wrażenie. Mamy z nim do czynienia w tym samym momencie, w którym goście przekraczają próg hotelu i pojawiają się w recepcji. Już wtedy mogą oni poczuć, że nie ma niczego ważniejszego niż czystość.
Często okazuje się też, że w hotelu brakuje profesjonalnego systemu mat wejściowych, ten bowiem postrzegany jest jako zbyt kosztowny, a czasem po prostu jako rozwiązanie, które nie wydaje się potrzebny.
Nie można zapominać jednak o tym, że to właśnie maty zatrzymują zdecydowaną większość piasku, który w innym wypadku jest wnoszony przez gości, a także innych zanieczyszczeń stałych. Inny błąd, z istnieniem którego należy się liczyć, jest zły dobór parametrów poszczególnych urządzeń. Goście wybierają konkretny hotel nie tylko dlatego, że jest w nim czysto, ale i ze względu na to, że panuje w nim spokój.
Proces sprzątania jest czymś oczywistym, w żadnym wypadku nie powinien jednak utrudniać gościom wypoczynku. Urządzenia wykorzystywane do porządkowania pokoi w hotelu nie powinny być więc przypadkowe. Najlepiej, jeśli są ciche, łatwo można je przenosić z jednego miejsca w inne, a do tego są ergonomicznie zaprojektowane. Powinny też dobrze sobie radzić z dominującymi w hotelach wykładzinami dywanowymi.
Zobacz
Projektowanie pokoju hotelowego
Każdy architekt jest teoretycznie w stanie zaprojektować wszystko, ale specjalizacja wśród...
Pokój w hotelu
Pokój hotelowy to najlepsze miejsce, w którym możemy się zatrzymać w czasie wyjazdu...
O czym pamiętać wybierając pościel do hotelu?
Pościel wykorzystywana w sektorze hotelowym jest pościelą przemysłową, a tym samym...
Komentarze (0)